Hitvallásunk

Kiadványok

Kiadói üzenet

Igehirdetések

Eseménynaptár

Kapcsolat

Linkek

Biblia

Biblia 365

Támogatás


Keresés a Bibliában

Szórészlet(ek):


és:


és:


A Biblia próféciái: Az alapok - Amir Tsarfati, Barry Stagner

Amir Tsarfati, Barry Stagner

A Biblia próféciái: Az alapok

Olvasd velem Biblia (kék) - Doris Rikkers - Jean E. Syswerda

Doris Rikkers - Jean E. Syswerda

Olvasd velem Biblia (kék)

Olvasd velem Biblia (lila) - Doris Rikkers - Jean E. Syswerda

Doris Rikkers - Jean E. Syswerda

Olvasd velem Biblia (lila)

Üzleti titkok a Bibliából - Rabbi Daniel Lapin

Rabbi Daniel Lapin

Üzleti titkok a Bibliából

Karácsonyi Bibliai Böngésző - Gill Guide

Gill Guide

Karácsonyi Bibliai Böngésző

Bibliai böngésző - Gill Guide

Gill Guide

Bibliai böngésző

Y Design

Bibliafordítások - Károli Biblia
Rómabeliekhez írt levél 3. fejezet


 

  <<< >>>  

  Róma 3:1 Akkor mi az előnye a zsidóknak a többi népekkel szemben? Van-e valami értelme a körülmetélkedésnek?
  Róma 3:1 Mi akkor a zsidó előnye, vagy mi a körülmetélés haszna?
  Róma 3:1 Mennyivel több a zsidó a nemzetbelinél, vagy mennyivel hasznosabb a körülmetélkedés?
  Róma 3:2 Igen, a zsidók sok tekintetben különlegesek! A legfontosabb az, hogy Isten rájuk bízta a beszédeit.
  Róma 3:2 Minden szempontból sok. Elsősorban az, hogy Isten rájuk bízta igéit.
  Róma 3:2 Mindenféleképpen sokkal. El?ször is azzal, hogy rájuk bízták Isten szózatait.
  Róma 3:3 És mi a helyzet, ha néhányan a zsidók közül hűtlenek lettek hozzá? Vajon emiatt Isten már nem fogja megtenni, amit ígért?
  Róma 3:3 Mi következik azonban ebből? Ha egyesek hűtlenné váltak, vajon az ő hűtlenségük megszünteti-e Isten hűségét?
  Róma 3:3 Mert mi is a helyzet? Ha némelyek hitetlenekké lettek is, vajon h?tlenségük Isten h?ségét hatálytalanítani fogja?
  Róma 3:4 Dehogynem! Hiszen Isten még akkor is meg fogja tenni, amit mondott, ha az összes ember mind hazudik. Mert ezt mondja az Írás Istenről: „Igaznak bizonyulsz, abban amit mondasz, és győztes leszel, mikor vádolnak téged.” Zsolt 51:6
  Róma 3:4 Szó sincs róla! Sőt azt kell mondanunk: igaz az Isten, az emberek pedig valamennyien hazugok, amint meg van írva: "Igaznak kell bizonyulnod beszédeidben, és győznöd kell, amikor perelnek veled."
  Róma 3:4 Szó sem lehet róla. Inkább az Isten igaz és minden ember hazug, mint ahogy írva is van, hogy: „Igazságosnak fogsz bizonyulni beszédeidben, s gy?zni fogsz, mikor perbe szállasz.”
  Róma 3:5 De mit válaszoljunk arra az ellenvetésre, hogy ezek szerint, ha valami rosszat teszünk, az még világosabban megmutatja, hogy Istennek igaza van? Vajon nem igazságtalan Isten, hogy mégis megbüntet? — kérdezhetné valaki, az emberi okoskodás szerint.
  Róma 3:5 Ha pedig éppen a mi hamisságunk teszi nyilvánvalóvá Isten igazságát, akkor mit mondjunk? Emberi módon szólok: igazságtalan az Isten, hogy kiönti ránk haragját?
  Róma 3:5 Ha pedig éppen a mi hamisságunk er?síti meg Isten igazságosságát, mit mondjunk? Hát nem igazságtalan az Isten, mikor a haragot ránk hozza? Emberi okoskodással szólok.
  Róma 3:6 Nem, Isten semmi esetre sem igazságtalan! Hiszen akkor hogyan ítélkezhet az egész világ felett?
  Róma 3:6 Szó sincs róla! Hiszen akkor hogyan ítélhetné meg Isten a világot?
  Róma 3:6 Szó sem lehet róla. Különben hogy ítélhetné meg Isten a világot?
  Róma 3:7 Erre azt mondhatná valaki: „Amikor hazudok, az tulajdonképpen Isten igazságát mutatja meg, és dicsőségét növeli. Akkor viszont miért ítél el engem?”
  Róma 3:7 Mert ha Isten igazsága az én hazugságom által lett naggyá az ő dicsőségére, akkor miért esem én még mindig ítélet alá, mint bűnös?
  Róma 3:7 De ha Isten megbízhatóságát az én hazugságom fokozza az ? dics?ségére, miért ítélnek el engem akkor, mint vétkest?
  Róma 3:8 Ha ez igaz volna, akkor már azt is mondhatnánk: „Vétkezzünk csak nyugodtan, úgyis jó származik belőle!”—és valóban vannak, akik hamisan azzal vádolnak engem, hogy ezt tanítom. De akik ilyesmit mondanak, hazudnak. Az ilyen rágalmazók megérdemlik, hogy Isten elítélje őket!
  Róma 3:8 Vagy talán igaz az, amivel rágalmaznak minket, és amit állítanak némelyek? Hogy tudniillik így beszélünk: tegyük a rosszat, hogy a jó következzék belőle! Az ilyeneket méltán sújtja az ítélet!
  Róma 3:8 Nem kellene-e azt tennünk, amivel rágalmaznak is bennünket, amir?l azt állítják, hogy a mi szójárásunk: tegyük a gonoszt, hogy jó származzék bel?le? Az ilyen ember elítélése igazságos volna.
  Róma 3:9 Mi következik ebből? Talán mi, zsidók különbek vagyunk, mint a nem zsidók? Dehogyis! Hiszen éppen az előbb bizonyítottam be, hogy zsidók és nem zsidók egyformán a bűn hatalma alatt vannak.
  Róma 3:9 Mi tehát az igazság? Különbek vagyunk? Egyáltalában nem! Hiszen előbb már kimondtuk azt az ítéletet, hogy zsidók is, görögök is mind bűnben vannak,
  Róma 3:9 Mi hát a valóság? El?nyben vagyunk? Semmi esetre sem. Hiszen az el?bb mind a zsidókat, mind a helléneket azzal vádoltuk, hogy vétek terhe nyomja mindnyájukat.
  Róma 3:10 Mert ezt mondja az Írás: „Nincs bűntelen ember, egyetlenegy sem.
  Róma 3:10 amint meg van írva: "Nincsen igaz ember egy sem,
  Róma 3:10 Amint írva van: „Nincs igazságos egy sem,
  Róma 3:11 Nincs senki, aki megértené, nincs, aki keresné Istent,
  Róma 3:11 nincsen, aki értse, nincsen, aki keresse Istent.
  Róma 3:11 nincs belátó, nincs aki megkeresné Istent.
  Róma 3:12 hiszen mindannyian elfordultak Istentől, és megromlottak. Nincs aki jót tenne, egyetlenegy sem!” Zsolt 14:1-3
  Róma 3:12 Mind elhajlottak, valamennyien megromlottak, és nincsen, aki jót tegyen, nincs egyetlen egy sem.
  Róma 3:12 Mindnyájan elhajlottak, együttesen hasznavehetetlenné lettek, nincs ki jóságosan cselekedjék, nincs egy sem.
  Róma 3:13 „Nyitott sírhoz hasonlít a torkuk, nyelvük megtévesztő hazugságot szól.” Zsolt 5:10 „Kígyóméreg van ajkukon.” Zsolt 140:4
  Róma 3:13 Nyitott sír a torkuk, nyelvükkel ámítanak, kígyóméreg az ajkukon;
  Róma 3:13 Nyitott sír a gégéjük, nyelvük csalárdságot szól, viperaméreg van ajkuk mögött.
  Róma 3:14 „Szájuk átkozódással és keserűséggel van tele.” Zsolt 10:7
  Róma 3:14 szájuk átokkal és keserűséggel van tele.
  Róma 3:14 Szájuk átokkal, keser?séggel telve,
  Róma 3:15 „Sietnek, hogy gyilkolhassanak.
  Róma 3:15 Lábuk gyors a vérontásra,
  Róma 3:15 lábuk gyors a vérontásra,
  Róma 3:16 Amerre csak mennek, mindenütt pusztulást és nyomorúságot okoznak.
  Róma 3:16 romlás és nyomorúság jár a nyomukban,
  Róma 3:16 útjukat romok és nyomor jelzik.
  Róma 3:17 A békesség útját nem ismerik.” Ézs 59:7-8
  Róma 3:17 és a békesség útját nem ismerik:
  Róma 3:17 A békesség útját nem ismerték meg.
  Róma 3:18 „Nincs bennük istenfélelem és Isten iránti tisztelet.” Zsolt 36:2
  Róma 3:18 Isten félelmével nem törődnek."
  Róma 3:18 Isten félelme nincs a szemük el?tt.”
  Róma 3:19 Ezeket a dolgokat a Törvény azoknak mondja, akik a Törvény hatalma alatt élnek. Ezért a zsidók sem mentegetőzhetnek. Így azután kivétel nélkül mindenki, zsidó és nem zsidó egyaránt Isten ítélete alá kerül.
  Róma 3:19 Tudjuk pedig, hogy amit a törvény mond, azt a törvény alatt élőknek mondja, hogy elnémuljon minden száj, és az egész világot Isten ítélje meg.
  Róma 3:19 Tudjuk pedig, hogy mindazt, amit a törvény mond, azoknak mondja, akik a törvény hatálya alatt élnek, hogy minden szájat betömjön, és az egész világ Isten kárhoztatása alá essék.
  Róma 3:20 Miért? Mert senki sem képes arra, hogy a Törvény parancsainak teljesítésével Isten számára elfogadhatóvá legyen. Hiszen a Törvény csak rávilágít a bűneinkre, hogy világosan meglássuk és felismerjük azokat.
  Róma 3:20 Mert a törvény cselekedeteiből nem fog megigazulni egyetlen halandó sem őelőtte. Hiszen a törvényből csak a bűn felismerése adódik.
  Róma 3:20 Ezért olyan tettek, melyekkel a törvényt akarja betölteni, egy hús igazságos voltát sem bizonyítják Isten el?tt, mert a törvény csak a vétek felismerését nyújtja.
  Róma 3:21 Isten azonban mégis képes arra, hogy a maga számára elfogadhatóvá tegye az embert a Törvény nélkül is. Nekünk meg is mutatta ezt az új utat, amelyről már a Törvény és a próféták is beszéltek.
  Róma 3:21 Most pedig a törvény nélkül jelent meg Isten igazsága, amelyről bizonyságot is tesznek a törvény és a próféták.
  Róma 3:21 Most azonban a törvény nélkül lett láthatóvá nekünk az isteni igazságosság, amint arról a törvény és a próféták tanúságot tesznek.
  Róma 3:22 Isten ugyanis mindenkit elfogad, aki Jézus Krisztusban hisz, attól függetlenül, hogy az az ember zsidó, vagy nem zsidó.
  Róma 3:22 Isten pedig ezt az igazságát most nyilvánvalóvá tette a Krisztusban való hit által minden hívőnek. Mert nincs különbség:
  Róma 3:22 A Krisztus Jézusba vetett hiten át lett láthatóvá Isten igazságossága az összes hívek számára. Mert nincs különbségtétel zsidó és nemzetbeli között,
  Róma 3:23 Hiszen minden ember vétkezett, és emiatt nem méltó arra, hogy Isten dicsőségében részesüljön.
  Róma 3:23 mindenki vétkezett, és híjával van az Isten dicsőségének.
  Róma 3:23 hiszen mind vétkeztek, és híjával vannak az Isten dics?ségének,
  Róma 3:24 Isten azonban kegyelemből teszi a maga számára elfogadhatóvá az embert. Ez Isten ajándéka, amit Jézus Krisztusban kaphatunk meg. Ezt jelenti a megmenekülés!
  Róma 3:24 Ezért Isten ingyen igazítja meg őket kegyelméből, miután megváltotta őket a Krisztus Jézus által.
  Róma 3:24 ám ingyen jutnak igazságossághoz annak a kegyelemnek révén, melyet a Krisztus Jézus megváltó munkája fordított felénk.
  Róma 3:25 Isten azért küldte Jézust, hogy akik benne hisznek, azoknak a bűneit megbocsássa. Ez Jézus vére, vagyis a halála által lehetséges. Így mutatta meg Isten, hogy ő mindig igazságos. Igazságosságát mutatja az, hogy türelmes volt, és a múltban nem büntette meg az embereket bűneikért.
  Róma 3:25 Mert az Isten őt rendelte engesztelő áldozatul azoknak, akik az ő vérében hisznek, hogy igazságát megmutassa. Isten ugyanis az előbb elkövetett bűnöket elnézte
  Róma 3:25 Azon át, hogy az ? vérében kell hinnünk, már eleve ?t rendelte az Isten engesztel? fedélnek, hogy igazságosságát megmutassa nekünk. Igazságosságát abban, hogy az isteni türelem elengedte az el?z?leg (a Krisztus el?tt) elkövetett vétkeket
  Róma 3:26 De az is igazságosságát bizonyítja, hogy a mi időnkben azokat, akik Jézus Krisztusban hisznek, elfogadja.
  Róma 3:26 türelme idején, hogy e mostani időben mutassa meg igazságát: mert ahogyan ő igaz, igazzá teszi azt is, aki Jézusban hisz.
  Róma 3:26 és kimutatta igazságosságát a jelen id?re nézve is, hogy igazságos maradjon, amikor igazságosnak nyilvánítja azt, aki a Jézus hitéb?l való.
  Róma 3:27 Ezek után dicsekedhetünk-e valamivel? Egyáltalán nem! És miért nem? Vajon az a törvény teszi lehetetlenné, amely a tetteken alapul? Nem, hanem a hit törvénye!
  Róma 3:27 Hogyan lehetséges akkor a dicsekvés? Lehetetlenné vált. Milyen törvény által? A cselekedeteké által? Nem, hanem a hit "törvénye" által.
  Róma 3:27 Hol van hát az ember számára a dicsekvés lehet?sége? Kizáratott. Miféle törvény zárta ki? A tettek törvénye? Nem, hanem a hitnek törvénye.
  Róma 3:28 Miért? Mert Isten az embert az Istenben való hite által teszi elfogadhatóvá. Azok által a tettek által, amiket a Törvény megkövetel, ez egyáltalán nem lehetséges! Erről meg vagyok győződve!
  Róma 3:28 Hiszen azt tartjuk, hogy hit által igazul meg az ember, a törvény cselekvésétől függetlenül.
  Róma 3:28 Mert úgy következtetünk, hogy az embert a törvény tettei nélkül a hit teszi igazságossá.
  Róma 3:29 Vagy talán Isten csak a zsidók Istene? Nem lehet egyúttal más népeké is? Bizony, ő a nem zsidó népeknek is Istene!
  Róma 3:29 Vagy Isten kizárólag a zsidóké? Nem a pogányoké is? Bizony, a pogányoké is;
  Róma 3:29 Hát akkor csak a zsidóké az Isten? Nem a nemzeteké is? Igen, a nemzeteké is,
  Róma 3:30 Hiszen csak egy Isten van. Ő az, aki a zsidókat a hitük által teszi elfogadhatóvá, a nem zsidókat pedig ugyancsak a hitükön keresztül.
  Róma 3:30 mert egy az Isten, aki megigazítja a körülmetéltet hitből, a körülmetéletlent pedig hit által.
  Róma 3:30 ha ugyan az az Isten, aki a körülmetélteket hit alapján igazságosakká teszi, ugyanaz, mint aki a körülmetéletleneket hiten keresztül teszi igazságosakká.
  Róma 3:31 Vajon érvénytelenné akarom-e tenni a Törvényt, amikor a hitet hangsúlyozom? Egyáltalán nem! Sőt, inkább megerősítem a Törvény érvényességét a hit által.
  Róma 3:31 Érvénytelenné tesszük tehát a törvényt a hit által? Szó sincs róla! Sőt inkább érvényt szerzünk a törvénynek.
  Róma 3:31 Vajon hatályától fosztjuk meg a törvényt a hiten át? Szó sem lehet róla. Ellenkez?leg, éppen érvényre emeljük a törvényt a hiten át.
  Rómabeliekhez írt levél 2  |  Lap tetejére  |  Rómabeliekhez írt levél 4  

A Biblia, a teljes Szentírás, Istennek a Szent Szellem által inspirált, csalhatatlan kijelentése.
Biblia - Rómabeliekhez írt levél 3. fejezet - Egyszerű fordítás - Újszövetség, Új fordítású Biblia, Csia Lajos - Újszövetség