Leírás
Leírás:
Családoknak, baráti közösségeknek.
1-6 fő, 12-103 éves korosztály számára
Tartalmaz: 29 kék és 29 zöld színű dominólapot, 1 címlapot a megoldással és egy hátsólapot a játékmenet bevezetésével és QR kóddal.
Méret: 50X100 mm
A dominó a Példabeszédek könyvének 58 bölcs mondását segíti elsajátítani játékos formában.
Egy-egy bölcs mondás két fele két külön lapon található, és ezeket kell összepárosítani. Így akár egyedül is használhatjuk a Salamon dominót a sor kirakásával.
Több fő esetén a klasszikus dominójátékhoz hasonló játékmenetet javaslunk:
Játékszabály
A dominó játszható külön a könnyebb kék paklival (29 lap) és külön a kicsit nehezebb zöld paklival (29 lap). Játszható a két paklival együtt is, ha már kicsit ismerős a játék.
Minden játékosnak (2-6 fő) kiosztunk 5 dominót, amit szöveggel felfelé kell lehelyezni maguk elé. A megmaradt kártyákaz szöveggel lefelé helyezzük el az asztalon. Az első játékos a közös pakliból elveszi a felső dominót, és kiteszi középre, úgy hogy látszódjon a szöveg. Ha a saját lapjai között talál olyat, ami illeszthető ehhez a dominóhoz, akkor mellé helyezi. Ha befejezte, a többi játékos egymás után letehet a sor bármelyik végére annyi darabot, amennyi csak illeszkedik a letett dominók szövegéhez. (Tehát, ha a saját dominói között kettő már eleve összeillett, akkor azokat egyben leteheti.) Az a játékos nyer, aki először tudja letenni az összes dominóját.
Ha egy játékos nem tud egy dominót sem letenni, húznia kell a közös pakliból egy újabbat (de azt már csak a következő körben teheti le.)
Ha valaki rosszul helyez le egy dominót, a többiek szólnak neki, és akkor vissza kell vennie a rosszul lehelyezett lapot és még egyet húzni mellé a közös pakliból. (Megkérhetünk valakit, hogy ellenőrizze a megoldókulcsból a sorrendet, ha senki sem biztos benne.)
Ha egy játékos befejezte a körét vagy nem tud dominót letenni, továbbadja a lehetőséget a következő játékosnak. Ha ekkor egy másik játékos észreveszi, hogy az előző játékosnál van olyan dominó, amit le tudott volna tenni, de nem vette észre, akkor felkiált: „Harpadzo!”, majd elveszi a másik játékostól az adott dominót és elhelyezi a megfelelő helyre. Ezután két saját kártyát odaad az előző játékosnak, akitől elragadta a dominót.
Ha valaki tévesen "harpadzózott", akkor az ő dominóiba kerül vissza a rosszul lerakott lap.
Akkor van vége a játéknak, ha minden dominó a helyére került. Az nyer, aki először leteszi az összes dominóját, amit "Szela!" felkiáltással jelez.
A legjobb, ha a játékosok fel is olvassák az igéket, és a család beszélget a kirakott példabeszédekről.
VÁLTOZAT:
Minden játékosnak kiosztunk 5 dominót. Mindenki letesz tetszőlegesen egy kártyát szöveggel felfelé. Ezután egyszerre teszik le a lapokat a játékosok a megfelelő helyekre. Itt a gyorsaság számít. Az nyer, akinek először elfogynak a kártyái, és felkiált: "Szela!" Ha viszont valaki rosszul helyez le kártyát, és senki nem veszi ezt időközben észre, nincs nyertes, előről kell kezdeni a játékot.
Szerkesztette: Kenessei Hajnalka